Sider

fredag 1. april 2016

Portrett

Laget av: Frida Hermanseter.

Hei igjen. Forrige uke fikk vi i oppgave å gå sammen to og to, og ta portrett bilder av hverandre. Jeg valgte min gode venn Aina. På det første bildet skulle modellen stå helt i ro og bare stirre på en intens måte inn i kameraet. Bildet skulle være fra skuldrene og opp, med lite luft over hodet. Her er det første bildet jeg tok av Aina.



På det andre bildet vi skulle ta skulle vi frem litt om personen på bildet og vi skulle la oss inspirere av en kjent norsk fotograf. Jeg lot meg inspirere av Morten Krogvold og hans bruk av svart/hvitt bilder. Jeg tok et bilde av Aina hvor hun hadde gått litt lenger frem, men skoene hennes er rett foran kameraet. Aina er en sånn person som kan legge ting bak seg og fortsette å se fremover. Aina liker heller ikke å gå med sko så dette ville jeg få frem i bildet mitt. Jeg la farge på skoene hennes fordi jeg vil ha et fokus på skoene hennes. Gulvet er den negative flaten man kan hvile øynene på. Her er mitt andre portrett av Aina.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar