Sider

torsdag 26. mai 2016

Malt portrett

Laget av Frida Hermanseter

Hei alle sammen. For noen uker siden fikk vi en oppgave om å ta et bilde av oss selv og så male det med mixer brush tool i Photoshop. I starten hørtes det ut som en veldig morsom oppgave, men jeg lærte veldig fort at oppgaven kom til å bli mye vanskeligere enn jeg trodde. Håret greide jeg ganske bra. Det jeg fikk problemer med var huden. Jeg fikk ingen fin overgang i de ulike fargene. Jeg spurte lærerne om det og de sa at jeg ikke trengte å male alt i bildet, så jeg malte ikke all huden på bildet. Til slutt ble jeg veldig fornøyd. Den ble mye bedre enn jeg hadde sett for meg. Denne oppgaven har vært veldig lærerik for meg. Jeg har lært hvordan man bruker mixer brush tool. Og jeg har lært at når du er fornøyd med noe du har gjort, trykk new snapshot med en gang. Flere ganger gjorde jeg noe jeg hatet og fikk ikke endret det. Da måtte jeg gå tilbake til snapshotet som var nesten likt original bildet. Hver gang.... Etter at jeg begynte å ta flere snapshots gikk det veldig bra. Håper dere også liker det. Snakkes senere. Ha det bra så lenge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar