Sider

lørdag 18. februar 2017

Medieseminar

Laget av Frida Hermanseter


Hei alle sammen. På torsdag var det Medieseminar på Mysen videregående skole. Vi satt og hørte på foredrag hele dagen, som ble holdt av mennesker som hadde jobber innen mediebransjen. Alle foredragene var veldig bra, men for meg var det et som var ekstra interessant. Stig Marlon Weston er billedkunstner og holdt et foredrag om kameraløst fotografi. Kameraløst fotografi går ut på å bruke lys og skygger til å skape bilder på fotopapir, uten å bruke kamera. I stedet legger du papiret inni en boks som har luker på hver side. Du finner et motiv du vil ha på bildet og lyser på det, så skyggen blir avbildet på fotopapiret.  Når du er fornøyd med hvordan skyggen ser ut, åpner du luken som er vendt mot motivet. Lukk den igjen veldig fort. Du kan også legge motiver rett på et fotopapir og la det ligge ute i solen, eller lyse på det i et mørkt rom. Når det fremkalles i mørkerom blir bildene helt annerledes enn vanlige fotografier tatt med digitalt kamera. Etter dette foredraget fikk jeg veldig lyst til å prøve denne teknikken selv. Læreren min har sånne bokser så jeg kan kjøpe mitt eget fotopapir og låne en boks av ham. Jeg hadde aldri hørt om denne fotografi teknikken før dette seminaret så jeg fikk virkelig noe godt ut av det. Jeg ser allerede frem til neste års seminar. Snakkes senere. Ha det bra så lenge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar