Sider

onsdag 18. november 2015

Myplace

Laget av Frida Hermanseter

Hei igjen. Nå var det på tide å levere det nye bildet til PFO. Denne ukens tema var jo my place. Jeg hadde tenkt ut et bilde med engang vi fikk oppgaven. Jeg skulle ta bilde av firhjulingen til pappa på en plass ovenfor huset hans på landet. Det gikk ikke som planlagt. Først var firhjulingen tom for bensin og når vi fikk tak i bensin så gikk den tom for strøm. Da måtte jeg finne på noe annet. Vi tok en tur til farmoren min hvor det er kuer på jordet utenfor huset. Da fikk jeg en god ide til et bilde. Jeg skulle ta bilde av en ku på jordet! Her er det ferdige resultatet. Jeg valgte å legge på et filter som fikk sterkere fram fargene. Jeg ønsket en negativ flate så da valgte jeg å bruke himmelen som negativ flate. Jordet har to forskjellige farger og har veldig fine kontraster. Rødt og grønt (høst og sommer).  Jeg har beskjært bildet en del for å få vekk forstyrrende elementer. Jeg valgte å sette kua i det gyldne snitt for at kua skulle bli det første man la øyet på. Jeg har også gjort dette for å understreke at dette er på landet. For det er der jeg føler meg avslappet og hjemme. Det er dit jeg drar når jeg må slappe av, og så er jeg veldig glad i kuer. Jeg ble veldig fornøyd med resultatet. Ha det bra så lenge. Snakkes :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar